SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü mefhum. Fakat bu dü mefhum mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışdoneş firmaları ve internetten satış yapan e-kâr siteleri dâhilin kritik olan bu dü mefhum, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü mefhum da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olabilir, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu alfabemızda hin hin birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını berenarı elan harisçalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması dâhilin meydana getirilen çallıkışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş arkaışı meselelemlerinin hepsine denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini pozitifrmaya yönelik bir çallıkışma olan SEM, müşteri kitlesini imar etmek açısından da oldukça önemlidir. Hassaten SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi anlık ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çallıkışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çallıkışmalardır. SEM belli bir bütçe dâhilin verilen reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları belli anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde buyurmak dâhilin meydana getirilen çallıkışmalardır. Gelin, bu katlaştırmayı berenarı elan harisçalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki başkalık; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret katlığında, SEO’nun ise dâhilerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde konstrüksiyonlabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO dâhilin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi dâhilin yeni bir ödeme konstrüksiyonlmaz.
Bunun dışında bir önemli başkalık da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca süre içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalısınız.
Bu dü dijital pazarlama mefhumı arasındaki bir özge önemli başkalık da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları olduğu dâhilin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çallıkışmalarında bu gidişat farklıdır. SEO çallıkışmaları elan tabii icraatı kapsar ve sitenize elan uzvi bir gidiş geliş dürüstışı katkısızlar.
Bu dü mefhum, dâhilerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çallıkışmalarındaki dâhilerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise amaç elan ticari olduğu dâhilin dâhilerikler SEO çallıkışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu eyitmek bileğildir ki SEM dâhilerikleri kalitesizdir. Sadece dü mefhum arasındaki dâhilerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan bol ya da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına için ikisinden bile faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi alfabemıza geçebilirsiniz.